phoneicon-gold  86 82 35 00

        patient​@ebdent.dk

Alle hverdage

​08:00 - 17:00

Vores værdier

Ny viden – ny teknologi

Vores patienter i Silkeborg har krav på den optimale behandling. Vi foretager derfor løbende investeringer; dels i nyt avanceret klinikudstyr: dels i ny viden hos alle vores ansatte. Deltagelse i kurser og efter-uddannelsesforløb indgår som en kontinuerlig proces hos vores ansatte.

Patientinddragelse

For os er det vigtigt at du som patient ved enhver behandling ved, hvad vi laver; hvorfor og hvordan, vi gør det. Vi informerer derfor forud for behandling.

Samtidig inddrages du i valg af behandling. Der kan være forskellige behandlingsformer på samme problem, og du får mulighed for at vælge den ”løsning”, som du har det bedst med.

Klarhed omkring pris

Ved langt de fleste behandlinger kan du på forhånd få en estimeret pris som holder. Ved større opgaver, der måske rummer behandlinger af flere omgange, kan du få et skriftligt overslag.

Vi gør det, fordi det for dig giver tryghed at vide, hvor du står rent økonomisk.

Etiske overvejelser

Også inden for tandbehandlingsområdet sker der en løbende udvikling, og nye tendenser gør sig gældende – eksempelvis inden for kosmetisk tandbehandling. Vi følger naturligvis udviklingen og tilbyder de nye behandlingsformer – men kun hvis vi finder det etisk forsvarligt.

Vi vil eksempelvis ikke tilbyde behandlinger, der – som en sideeffekt – på længere sigt giver den enkelte tandskader og en forringet tandfunktion.​

Forventninger

Dine forventninger

Vores første og fornemmeste opgave er at fortælle dig, hvad der bør gøres ved dine tænder og hvorfor. Derefter er det dit valg. Vi har også det princip, at vi giver os god tid. For os har god tandpleje nemlig en hel del at gøre med grundighed, omtanke og ro.

Vi benytter os af de nyeste materialer og behandlingsmetoder og gennemfører løbende efteruddannelse, så vi sikrer dig den bedste behandling baseret på den nyeste viden.

Forventninger til dig

Vi forventer kun af dig, at du møder op 5 minutter før aftalt tid, så du kan nå at falde til ro og slappe af inden eftersynet eller behandlingen starter.

Afbud: Rettidigt afbud meldes dagen før inden kl. 12.00.

Vi har da mulighed for at besætte tiden igen. Sene eller gentagne afbud vil vi betragtet som udeblivelser.

Udeblivelser: For sent meldt afbud og udeblivelser berettiger os til et honorar ifølge overenskomst med sygesikringen.

Betalingsbetingelser: I henhold til overenskomsten mellem Danske Regioner og Dansk Tandlægeforening, er vore priser baseret på kontant betaling.

Garanti

Hos os går vi aldrig på kompromis med kvaliteten af vores arbejde, hvorfor vi naturligvis yder netop dén garanti, du som patient kan være tryg ved.

I relation til behandling i udlandet er vores garantikodeks klart afstemt med patienten.

Prisen for tandlægebehandling i udlandet kan umiddelbart virke billig. Men den samlede regning kan nemt vokse, når prisen til eksempelvis efterjustering skal regnes med. Den samlede pris ender derfor ofte med at blive den samme eller højere, som for en tilsvarende behandling i Danmark.

Almindelige tandbehandlinger, som for eksempel undersøgelser, tandrensninger, tandudtrækninger m.m., er faktisk ofte billigere i Danmark end i Sverige, Norge og Tyskland.

Behandling i udlandet er heller ikke omfattet de samme forsikringer og klagemuligheder, som tandbehandlinger i Danmark.

Hvorfor skal jeg behandles i Danmark og ikke i udlandet?

  • Hos danske tandlæger er du dækket af en patientforsikring, hvis noget går galt. Det vil sige, at du får erstattet en tand, hvis noget går galt undervejs. Denne garanti går tabt ved behandling uden for Danmark.
  • Hos danske tandlæger får du en længere garanti på din tandbehandling. Typisk får du ingen garanti på kronearbejde i udlandet. EBdents garanti følger købeloven i Danmark, men du får altid klar besked ved et konkret stykke arbejde.
  • Hos danske tandlæger har du en formaliseret klagemulighed, hvis uheldet er ude. Den mulighed er reelt ikke eksisterende uden for Danmark.
  • I Danmark fører Sundhedsstyrelsen tilsyn med tandklinikkerne – det giver sikkerhed for patienterne. Ved behandling i udlandet er ansvaret dit eget.

Vores råd er derfor. Er du i tvivl så lad være med at søge behandling i udlandet.

EBdent Tandlægeklinik ApS​   |   Tværgade 3, 8600 Silkeborg   |   Telefon: 86 82 35 00   |   Email: ​patient@ebdent.dk   |   CVR: 36736542

​Find os på Google+